Cestovné poistenie AXA v praxi - ďakujem za sádru o 2 týždne dlhšie
Publikované 27.02.2015 v 17:23 v kategórii Cestovne poistenie, prečítané: 960x
V Októbri 2014 som priletel do Toronta v Kanade na štúdijno – pracovný pobyt. Samozrejme ako každý zodpovedný a opatrný cestovateľ som si zabezpečil cestovné poistenie. Keďže môj pobyt bol na 12 mesiacov, uzatvoril som zmluvu o celoročnom cestovnom poistení s poisťovňou AXA. Jednalo sa o druh poistenia EXCELLENT. Poistenie, aby som bol v prípade úrazu krytý a v prípade úrazu sa nedostal do krachu a nemusel hradiť vysoké faktúry za ošetrenia v danej krajine.
19.01.2015 (Pondelok)
Krásne slnečné pondelkové ráno som sa vybral do školy. Vonku okolo -10C (normálna jeseň v Toronte). Po stupení na chodník som zrazu stratil rovnováhu z dôvodu stupenia na tzv. Black Ice. Snažil som sa udržať rovnováhu a nespadnúť na zem. Avšak to nebolo možné, nohy sa mi skrížili a ja som cítil a počul prasknutie v pravom členku. V momente som si povedal „Michal, máš zlomený členok“. Padol som na zem. Okoloidúci mladík ma zazrel a pribehol ku mne. Pomohol mi zavolať Emergency. Po prevezení do najbližšej nemocnice Toronto East General Hospital som bol prijatý a bol mi urobený X-Ray. Doktor zhodnotil obojstranne zlomený členok, ktorý vyžaduje operáciu. Bolo potreba členok spevniť platničkou a skrutkami. Samozrejme hneď po príchode do nemocnice som kontaktoval moju poisťovňu, v ktorej mám uzatvorené celoročné poistenie. AXA Assistance.

Trošku mimo "pantu"...Napravenie pod narkózou
20.01.2015 (Utorok)
V pondelok mi doktor povedal, že mám prísť na druhý deň, že potrebujem operáciu. Kontaktoval som pochopiteľne poisťovňu, veď na to ju mám, v prípade úrazu ju treba kontaktovať. Oznámil som potrebnú operáciu. Poisťovňa vedela, že operácia je naplánovaná na 5pm v daný deň. Po príchode do nemocnice mi bolo povedané, že ich žiadna poisťovňa nekontaktovala, že musím najskôr zaplatiť faktúru za operáciu, faktúra bola vystavená na 2.500 CAD. Okamžite som volal poisťovňu a tá mi oznámila, že doktor na SR akurát preveruje moju udalosť či je ako likvidná. Zostal som sám v nemocnici. Nemusím hovoriť, že som nemal v zálohe pre prípade „keby niečo“ 2.500 CAD. Na koniec ma poisťovňa kontaktovala, že udalosť bola schválená ako likvidná, avšak mi bolo povedané, že nemocnica neakceptuje garančné krytie od nich, že si musím pomôcť sám. Po dohode s manažérkou nemocnice, sme sa dohodli na zaplatení 50% zálohy, aby sa mohla daná operácia uskutočniť. Po operácií mi bola vystavená ďalšia faktúra ako poplatok doktorovi vo výške 905 CAD. Tú som si musel taktiež zaplatiť sám. Ďalšie faktúry som už odmietal hradiť, keďže som už nemal z čoho a musel som si nechať nejakú hotovosť na nájom a pod.

Po operácií
02.02.2015 (Pondelok)
Na základe vopred dohodnutej kontrolnej návštevy v danej nemocnici som sa dostavil. Samozrejme som vopred poisťovňu kontaktoval, že vtedy a vtedy budem mať kontrolu v nemocnici, aby zabezpečili garančné krytie. Bolo mi povedané, že ich kanadská pobočka pošle do nemocnice doklady na platbu. Po príchode do nemocnice mi bolo povedané, že im žiadne garančné krytie neprišlo a že dokonca ich od mojej operácie ani nikto nekontaktoval (2 týždne bez kontaktu). Bral som to ako absolútny nezáujem o svojho klienta v núdzi. Musel som sám zaplatiť faktúru vo výške 270 CAD. Musel som urýchlene telefonovať rodičom, aby mi požičali a previedli peniaze na môj účet, aby som si v ATM mohol peniaze vybrať a zaplatiť. Mimochodom rodičia nebývajú priamo v meste a nikto im cestu do banky a späť nepreplatil. Na tejto kontrole mi doktor povedal aby som sa dostavil o 3 týždne na výmenu sádry, urobenie X-Ray a pod. Kontrola bola dohodnutá na 23.02.2015 (Pondelok).


Štichy boli odstránené...Tieto jazvy bolo potrebné skontrolovať po 3 týždňoch a samozrejme X-Ray či je vo vnútri všetko poriadku
11.02.2015 (Streda)
Poisťovňu som kontaktoval o dohodnutej kontrole v nemocnici aj s podrobným popisom, čo je cieľ kontroly. Dňa 20.02.2015 (Piatok) mi bolo povedané, že kanadská pobočka poisťovne AXA pošle dňa 22.02.2015 (Nedeľa) do nemocnice garančné krytie, lebo že si ho nemocnica vyžiadala čo najaktuálnejšie. Avšak 22.02.2015 (Nedeľa) ma poisťovňa kontaktovala, že mi dohodli stretnutie na inej klinike, kde poslali garančné krytie. Pochopiteľne som tam išiel.
23.02.2015 (Pondelok)
Po príchode na danú kliniku mi doktorka povedala, že oni sa fraktúrami nezaoberajú, že mi nemôže urobiť potrebné ošetrenie. Takže som stratil dohodnutú kontrolu v mojej pôvodnej nemocnici, ktoré som pochopiteľne zrušil, lebo som veril, že poisťovňa je profesionál. Ani ma nenapadlo, že by ma poisťovňa so zlomeným členkom poslal na kliniku, kde sa zlomeninami nezaoberajú. Dobre, že ma neposlali na veterinárnu kliniku :D :D :D. Ale na druhej strane tam majú aspoň X-Ray. Keď som volal do poisťovne bolo mi povedané, že si musím sám dohodnúť kontrolu v mojej pôvodnej nemocnici. Tak som tak urobil, avšak môj doktor je prítomný v nemocnici len pondelky, a najbližší pondelok bol už plný, takže najbližší voľný termín bol až o dva týždne.
Čiže, vďaka neschopnosti poisťovne AXA Assistance som stratil kontrolu v nemocnici, kde by mi dali sádru dole a urobili X-Ray. Dali by mi chodiacu topánku, s ktorou by som už nemusel chodiť o barlách. Poisťovňa ma uväznila na ďalšie 2 týždne doma. Keďže ako som na začiatku spomenul, nachádzam sa v Toronte v Kanade, kde je momentálne stred zimy a priemerné denné teploty sú okolo -15 a všade je ľad. Chodiť po dvoch zdravých nohách je nebezpečné, nie ešte o barlách. Najbližšia stanica metra je cca 10 minút peši, o barlách nepredstaviteľne ďaleko, keďže prejsť do kúpeľne a späť je vyčerpávajúce (BTW kúpeľňu mám hneď vedľa izby).

Už mala byť dole...prenášam, no čo už narobím...
Z čoho vyplýva, že keď cestujete nestačí vám len cestovné poistenie ale taktiež záloha na prípadné výdaje v prípade úrazu. Neviem si predstaviť, keď sa takéto niečo stane v USA, čo mi v nemocnici povedali, že tam by boli ceny minimálne 3-násobne vyššie. Máte na účte zálohu vo výške približne 15.000 USD pre prípad, že si zlomíte končatinu?
Nehovorím o komunikácií s poisťovňou. Poisťovňa ani nedokáže odpísať, či obdržali poslanú faktúru, ktorú majú pripojenú v prílohe a že či bola zaplatená. Keďže za nezaplatenie nabiehajú v nemocnici úroky. Samozrejme na meno pacienta.
Čo sa týka refundácie, že na to majú dobu až 3 mesiace. Samozrejme som urgoval aby refundácia bola čo najskôr, keďže človek má aj výdaje, ktoré sú spojené s bežným životom, napr. nájom, telefóny, strava a pod.
Takže som teraz doma a vďaka šikovnosti a profesionalite som stále so sádrou, ktorá už mala byť dole a noha už nemala byť zaťažovaná sádrou. Pochopiteľne mám na oboch stranách členku rany po operácií, ktoré by asi bolo tiež dobré skontrolovať. Ale poisťovňa sa riadi heslom „Čas hojí všetky rany“.
Čo k tomu dodať ako hovoríme „Nobody cares“/„A nadie le importa“.
Komentáre
Celkom 1 komentár
srandista 04.03.2015 v 06:32 prečo všetko musíš vybavovať cez čechov, keď si sa poistil na Slovensku? veď vieme akí sú to lakomci....pujč mi lammu